Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Sebastian svarar på frågor om mig

Publicerad 2018-03-09 07:59:00 i Livet, Livet,

Var kysstes ni för första gången och hur var det?
Det var såklart i mina föräldrars tvättstuga (vart annars liksom?). Det var nog världens bästa kyss! (Det var verkligen den bästa kyssen ever!)

Hon sitter framför tv:n. Vad tittar hon på?

Paw Patrol, Bilar eller Blaize monstermaskinerna! Haha! Är hon själv blir det nog någon lätt serie som Gossip Girl t ex. (Stämmer ganska bra! Ser på lättare serier när jag är ensam för då pysslar jag oftast med flera saker samtidigt)

Nämn en maträtt hon inte gillar:
Allt som har med skaldjur & fisk att göra. (Förutom löjrom...)

Ni går på restaurang, vad äter och dricker hon?
Förrätt: Löjrom eller Råbiff

Varmrätt: God köttbit eller en god pasta.

Dessert: 1-2st rätter (no kidding) (Tagen på bar gärning...)

Dricker gärna lite champagne tror jag. (Dricker ju inte längre men skulle jag ta ett litet glas hade det varit champagne!)

Vilken skostorlek har hon?
41 kanske? (Egentligen 40 men efter Espen kom så har jag haft 41...)

Om hon hade samlat på nånting, vad hade det varit?
Om? Hon samlar redan på blommor. (yaaaaaassss)

 Vad skulle hon kunna äta varje dag?

Sebbes vitlök-chili pasta.

Hurudan musik lyssnar hon helst på?
Väldigt blandat! Radiohitsen kan rulla en dag, countrymusik dagen efter! (Förr hängde man med i svängarna men inte längre...)

Vilken är hennes sämsta egenskap?

Hon tappar bort saker typ hela tiden, glömsk! (Haha detta var snällt skrivet;) )

Vem är hennes bästa vän?

Emma, Julia & Ylva är helt klart hennes bästa vänner allihopa. (<333)

 

 En bild från min student för en herrans massa år sedan.

Nämn något du brukar göra som hon inte tycker om:
Jag gillar att prata på många olika språk (låtsasspråk), har en svag känsla av att hon inte uppskattar det så mycket! (Hatar det....)

Tränar hon? Vilken sport i så fall?
Hehe, rolig fråga! Det blir någon promenad då och då. Gymkort är köpt så jag tror det blir en stark vår för henne! (Också snällt skrivet då jag inte alls har gymkort... Än.)

Vad kan hon hålla på med i flera timmar?
Äta middag och tjöta skit med sin roliga man! (Det är myyyys)

Vad är/var hennes favoritämne i skolan?
Det har jag oerhört dålig koll på, jag tror inte det var geografi i alla fall. Skulle gissa på idrott/dans. (Ne efter dans kom english såklart!)

Vad var ditt första intryck av henne?
Sjukt snygg! Väldigt glad med stor humor. (Tyckte att han var jäkligt läcker också! Och snäll<3)

Vad är det bästa med henne?
Oerhört omtänksam och är väldigt bra på att smitta av sig av sin positivitet. 

Vilken är hennes favoritfärg?
Blå. (Korrekt!)

Drar mig till det mesta som är blått faktiskt! Till och med min brudkläning var blå ;)

Hur går hon klädd hemma?
Väldigt avslappnad, sköna jeans och en mysig tröja. (Jeans?? Psst...)

Beskriv henne med tre ord:.

Omtänksam, positiv, stark

Vem sa "jag älskar dig" först?
Detta kanske man ska veta, men jag har ingen aning.  Jag gissar på att det var Lisa? (Det var jag! Så nervös så började gråta. Men mest för att jag älskar honom så sjukt mycket. Tror han började gråta också. För att han inte kände samma.... Haha neeee han sa det direkt efter<3)

Vad brukar ni oftast gräla om?

Onödiga saker som städning, tvätt osv. (Oh yeah...)

Vem är hennes kändiscrush?
Dålig på namn, men någon vampyr i Vampire Diaries ligger nog högt upp på listan. (Haha va? Nej nej, just nu är det Zac Efron efter att ha sett The Lucky One.)

Vad är hon besatt av?

Fika, hon måste fika. Annars blir det inte bra…

Berätta om något pinsamt hon gjort.

Kan faktiskt inte minnas att hon berättat något.

Hurudana filmer gillar hon?
Allätare liksom musiken - komedi, deckare, drama och action rullar mycket allihopa.  (Gillar det mesta! Jag älskar ju att se dem filmerna som jag tycker om flera gånger dock. Vilket INTE Sebbe gillar.)

Vad är hon bra på?
Hon är en oerhört grym matlagerska, bra på att driva sin blogg, njuta av livet och så är hon såklart världens bästa mamma & fru.

Nämn några saker som gör henne glad:
God mat, fina blommor (helst att jag ger henne dessa), vår son, umgås med nära & kära. (Stämmer bra! Och helt ärligt lite egentid. Vilket jag får bra med!

Hurdan är hon som fru?
Som fru är hon väldigt omtänksam, hon finns ALLTID där, stöttande och har förmågan att få mig att bli en bättre människa. (<33)

Listan har jag lånat härifrån!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela