Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

En brakfrukost

Publicerad 2018-03-07 09:18:38 i Frukost, Livet,

Hallihallå!
Tycker att jag startat mornarna denna veckan med riktigt fräsch frukost! Idag körde jag på lite extra. Försöker tänka lite "clean eating". Så lite halvfabrikat som möjligt! Så idag blev det smoothie på banan, hallon, mango, yoghurt och osötad kokosdryck. Rotfruktskusar med färskost, salami och tomater. Fruktsallad från gårdagen, ingefära-shot och passionsfrukt. Hela kalaset sköljdes ner av en kopp kaffe såklart;) Så en helt okej fräsch frukost eller hur?!
Inne i ett riktigt smoothie-mode verkligen. Så gott! Känner att nåt är lite konstigt i kroppen då min hy är helt koko. Är så sjukt torr på ena sidan av hårbottnen att jag inte vet vad jag ska göra. Smörjer liksom jojobaolja i hårbotten... Detta gäller även resten av kroppen. Beställt nya ansiktsprodukter nu som är för torr hy som jag hoppas kommer snart. Men sålänge ska jag börja äta nyttigare och komma ihåg att fukta kroppen från insidan, dvs dricka mer vatten om dagarna. Jag menar, hur svårt ska det vara?? Tydligen väldigt hehe. Ett tag var jag superduktig på detta och har nog aldrig haft så fin hy! Dricker du bra med vatten under en dag?
Nu ska vi ta tag i dagen! Har lite ärenden att springa på. Bl a köpa födelsedagspresent till min pappa som fyller 60 på lördag. Och så har jag äntligen fått alla grejer som saknades på en beställning till Espens rum. Köpte ett bord och två stolar varav det ena örat på ena stolen var helt repat och så saknades alla ben?! till bordet. Hämtade det när vi kom hem från Sahlgrenska så det har tagit sin lilla tid. Känns som att jag har sådan otur med nätshopping nu för tiden. Ska göra ett inlägg och kritisera H&M starkt. Dem är så efter i utvecklingen att jag blir irriterad. Kanske är ett tecken på att jag borde sluta näthandla hehe.... 
Ikväll ska faktiskt jag och Sebastian åka till Arena-badet och gå på spa också!! Ska bli så mysigt! Mamma kommer hit och är barnvakt, snäll som hon är. Så ska vi nog gå och ta en bit mat lite snabbt innan!
 

Kommentarer

Postat av: Dixi Wonderland

Publicerad 2018-03-07 12:07:27

Ser galet gott ut :D

Svar: Det var det också 😍
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Malin

Publicerad 2018-03-08 08:06:08

Haha, ja! Varför ska det vara så galet svårt att dricka vatten? Fattar inte. Jag är också pissdålig på det! Och som du beskriver, kaosig hårbotten och en hy som ibland verkar leva sitt eget liv. hehe, kanske är dags att börja dricka för mig med :-P

Svar: Haha ja det är tydligen jättesvårt?! Vi får ta tag i detta helt enkelt;) För våra kroppars skull!
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Liselotte

Publicerad 2018-03-09 06:15:57

Frukosten ser fräsch och god ut. Visst är det gott med smoothie. Ett bra sätt att få i sig mycket nyttigheter.

Svar: Det har du ju så rätt i Liselotte! Tur att det är gott också:D
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela