Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Ny rubrik - Veckans matsedel!

Publicerad 2018-01-22 09:50:00 i Mat är gött, Veckans matsedel,

Hej kompisar!
Som ni alla vet har vi gått in i det nya året. Och jag har nog aldrig varit sämre på att komma på vad fasen man ska äta på dagarna?! Vad blir det för mat? frågar man sig själv och så kan man tänka på typ max 5 rätter. Och så äter man detta om och om igen. Emellan där äter iallafall vi pizza och burgare. Inte så bra, we know! Det kanske är någon som känner igen sig? Därför har jag startat en ny kategori som jag döper till "Veckans matsedel". Den kommer variera lite beroende på vad vi gör på en vecka. Och om det är någon som inte känner igen sig och levererar recept på recept varje dag får den mer än gärna kommentera detta! Tänker att vi kan hjälpa varandra att inspirera till mer hemlagad, fräsch mat på vardagar.
Vad tror ni?? Nu ska ni få se min "Veckans matsedel". Ska testa lite nya recept!
Måndag: Ostfyllda köttbullar med couscous-sallad. Ett nytt recept jag ska testa från Coops senaste utskick.
Tisdag: Thaigryta på kyckling med ananas (färdig kryddmix från Santa Maria, så smidigt!) till det ris. Sebbe tränar så detta går fort och är fräscht med mycket grönsaker. Ej stark så passar kidsen. 
Onsdag: Ryggbiff med rotfruker i ugn och sallad bredvid. Kan hända att det blir köpebea till, lill-lördag ju hehe.
Torsdag: Färskpotatissallad med marinerade kycklingspett, till det en gräddfilssås på bl a gräslök och lite annat gottigt. Också ett nytt recpet jag hittade på ICA.
Fredag: Har vi inte planerat än!
 
Det var vår vecka det! Har handlat det mesta för detta så nu kan vi inte skylla på att vi inte handlat eller dyligt. Och som sagt, sitter du på sågot simpelt men gott recept till vardagsmat, tveka inte på att kommentera det här nedan<3
 
- Om du tycker att detta är ett bra koncept här på bloggen får du gärna trycka på hjärtat<3 -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela