Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Hotellnatt i Göteborg, smarrig pasta och en dag på sjukhuset

Publicerad 2018-01-10 08:15:28 i Gomspalt, Livet, Mat är gött,

(null)

(null)

(null)
Söndag eftermiddag checkade vi in på hotell i Göteborg. Vi slängde i princip in väskorna på rummet då vi var lite sena till vår restaurang-bokning. Vi skulle äntligen äta på Nonna som vi håller så kärt. I somras sov Espen i vagnen men denna gången åt vi kl 17 så han satt snällt med vid bordet.  (null)
På vägen tillbaka köpte vi med lite chips och slängde oss i soffan och såg på Änglagård som gick på tvn. Vi såg inte hela då vi skulle upp och iväg morgonen därpå. Det hotellet vi bodde på var nog det kallaste vi bott på. Och så var det ett dubbeltäcke på tre pers varav lilleman absolut inte ska ska ha täcke på sig. Så jag och Sebbe låg med ett halvt täcke hela natten eftersom  Espen låg på det😅 (null)
(Den som inte vill läsa om sjukhusbesök får sluta här då det blev lite långt. Men skriver det mest för min egen skull😊)
Klockan 9 checkade vi ut för att åka mot Sahlgrenska för inskrivning till operation. Dem kollade Espens hjärta, lungor och själva spalten och informerade om fastan innan och tvätt osv. Väldigt standardfrågor. Vi träffade även narkosläkare. Vid 11 var vi redan klara med alla besök utom ett. Som vi fick tid på 15.30..... Så segt. Så vi tog en sväng med bilen och åkte och åt. Sjukhus är ju inte jätteroliga att hänga på om man inte måste. Snart var det äntligen dags för sista besöket. Det var på ÖNH.  Vår vanliga läkare var sjuk. Och tur var väl det vill jag nästan säga. För denna som vi fick var helt sjukt trevlig och bra med barn. Den andra vi haft är inte otrevlig eller så men vill mer få jobbet gjort. Ni som hängt med här ett tag vet ju att vi fått hålla fast Espen när det ska titta i öronen och han har av detta blivit helt hysterisk. Men vi sa detta till läkaren i måndags och han sa att det nog inte var några problem. Ah tjena kollade jag och Sebbe på varandra och utbytte en blick. Men Espen låg som ett ljus på britsen! Så duktig! Det visade sig att hans rör i öronen var lösa så dessa plockade doktorn ut utan problem. Nu ska vi bara göra hörseltest, tymp och OAE  för att se om det bevhövs nya rör under operationen. Vore tråkigt att behöva söva fler gånger för en så liten sak. Detta sker på sjukhuset i Skövde. Allt som allt gick alla undersökningar kanon. Bara lite segt att vi blev kvar där hela dagen liksom men what to do!

Kramis på er alla och hoppas ni får en fin onsdag!❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela