Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

En gammal växasäng

Publicerad 2018-01-18 10:58:05 i Barnrum, Espen 2 år,

Inlägget innehåller annonslänkar. 
Vit moln-kudde - Åhlens / grå molnkudde - Åhlens / blått överkast- Lexington / Säng - Blocket / Påslakan - Hemtex (gammalt) / Sänghimmel - Ellos / Molnmobil - Konges Slöjd 
 
Hej hej!
 
Idag blir det en riktig mysdag hemma. Min mamma och syster kommer en sväng och ska fika lite. Snön ligger vit utanför fönstrena och det piggar verkligen upp med lite ljus! Vad tycks om Espens lilla sovhörna? Han sover ju mellan oss nu men vi ska försöka få honom att sova i egen säng har vi tänkt. Köpte denna sängen på blocket. Och jag tycker att den är sååå fin. Men Sebbe tyckte inte att den kändes stabil nog. Är man duktig på att snicka och dona kan man säkerligen fixa till den. Men igår fick vi hem en ny säng som jag monterat istället. Den är väldigt stabil och fin. Inte på det äldre sättet men väldigt fin också! Så om ni vet nån som är intresserad av en äldre växasäng så kan ni ju hojta till! Glömde beställa underlakan till Espens nya säng så när det bäddats dit så ska vi börja öva på att sova själva!
 
Är det någon som har barn som inte velat sova i egen säng vid 2 år? Tips mottages! Tänkte att en förälder kan sova bredvid på en madrass till en början ifall han vaknar mitt i natten. Han ska ju känna sig trygg i sitt rum. Då kanske det inte är så bra om han sover själv och sedan vaknar och blir rädd för att han är ensam.
 
Annars hoppas jag att er torsdag börjat bra!<3
 
- Glöm inte att trycka på hjärtat om ni gillar mitt inlägg. Blir så glad då<3 - 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2018-01-18 15:45:44

Ingen av våra barn har sovit i egen säng förrän vid 3-4 års ålder. Dom har dock somnat i sin säng vid 1,5 års ålder och sedan kommit tassande på natten. Vi lät det vara och när dom var i fyra års åldern slutade dem komma varje natt. Men än idag kommer dom om dom drömt mardrömmar eller liknande, dom är ju 8 och 12 år idag men jag resonerar som så att drömmer man mardrömmar och vill ligga mellan oss så är det bara att komma. Blir det för trångt efter en stund flyttar jag över i någon av deras sängar.

Svar: Jag förstår! Tack för din kommentar!☺️ espen har aldrig somnat själv utan alltid i vår säng och så har vi burit över till spjälsäng. Funkat till och från. Vaknar ofta mitt i natten och blir ledsen så då har det varit lättast att bara låta honom sova med oss. Köpte sängen nu som han kan krypa ur så tanken är att han ska komma till oss själv om han vill☺️ jag håller verkligen med dig om drömmarna!
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela