Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Smoothie bowl for breakfast

Publicerad 2018-02-24 09:23:38 i Frukost,

God morgon vänner!
Sebbe åkte till jobbet innan vi vaknade här hemma. Nu har vi haft mysfrukost i soffan. Jag åt smoothie bowl och Espen ville ha smörgås och yoghurt. Han har börjat älska Paw Patrol så vi kör en chill morgon här hemma med en massa mys.
Det var första gången jag gjorde en smoothie bowl. Jag kände att efter gårdagens middag så behövde jag nåt fräscht. Vi åt hamburgare igår och jag hade på riktigt inget stopp. Efter två burgare smällde jag i mig en godisskål och sedan chips. Mättnaden kom när vi skulle gå och lägga oss. Usch mådde så illa och trodde inte att jag skulle kunna somna. Men det gjorde jag! Men magen är lite ur balans så ska vila den idag och ta det lugnt. 
Här kommer ett litet recept på min smoothie bowl!
 
Smoothien:
Vaniljyoghurt
En skvätt proviva mango
Chiafrön
Havtorn
 
Topping:
Granola
Blåbär
Hallon
Banan
Kokoschips
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela