Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Kitchen helper

Publicerad 2018-02-09 12:50:00 i Espen 2 år, Sötsaker,

(null)
 
(null)
Eftersom vi isolerar oss lite för att slippa förkylningar och dylikt innan operation så måste vi försöka underhålla oss här hemma. Och vad passar inte bättre då än ett redigt bullbak?!
(null)
 
(null)
Espen skötte sig exemplariskt hela tiden och bakade med sin deg och smaskade på den bland kavlar och dl-mått. Att det var mjöl och stök över golvet, kläder och möbler sen hade jag väntat mig😄 Så mycket stök att Espen var tvungen att bada i diskhon efteråt. Men det gillade han!
(null)
Tyvärr blev cirka 90% av bullarna kolsvarta i botten och därav oätliga. Vad gjorde jag för fel?? Stod 250 grader i receptet:/ Tar ju ändå sån tid att baka bullar. Var taggad på att frysa in och ta fram då och då. Men men!
Snart tar vi helg här hemma. Solen skiner och vi ska passa på att gå ut lite Espen och jag. Har även hämtat månadens leverans av blommor den Bellas som ni ska få se senaste idag. Dem går verkligen i vårens tecken🌸(null)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela