Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Bullbak och min revansch!

Publicerad 2018-02-28 14:00:23 i Livet, Sötsaker,

I söndags testade jag att göra bullar igen. För er som inte hängde med i mitt senaste bakkaos så blev ju då dessa kolsvarta i botten och smakade skit rent ut sagt! Men nu jäklar skulle det gå bra. Med mig hade jag den bästa assistenten såklart!
Vad tycks om vår nya fina pensel som jag köpt? Mycket härligare än dem vanliga i silikon tycker jag!
Så härligt med en stor köksö att bre ut sig på! Där får både jag och Espen plats med våra kavlar;)
Efter googlande av sätt att forma bullar fastnade jag vid ett youtube-klipp med Roy Fares. Sänkte temperaturen i ugnen pch bad till bakgudarna att dessa inte skulle bli brända. Och hur blev dem då? Helt magiska. Saftiga, smöriga och alldeles underbara! Och visst blev dem ganska tjusiga? Efter en plåt tog såklart pärlsockret slut men som tur var kom min man med den briljanta idén att använa mandelflan. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mandy

Publicerad 2018-03-03 10:50:19

Mysigt!

Svar: Verkligen!
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela