Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Glutenfria donuts

Publicerad 2017-03-22 10:44:00 i Sötsaker,

I förrgår när jag handlade så köpte jag upp icas lager av glutenfria produkter typ. Nåt som stör mig lite med denna kost är att jag ibland blir superhungrig och måste ta nåt att äta DIREKT. MEN så finns det inget jag kan äta. Rent spontant tänker jag att jag tar en smörgås, men finns det inget glutenfritt bröd hemma så står jag där utan mat. Så jag har verkligen köpt på mig en massa grejer nu. Alltifrån makaroner till bröd att ha i frysen. För det mesta bakar jag själv men har inte funnit tiden till det just nu. Plus att jag typ bara kan massa nyttiga recept och det är inte alltid jag vill ha den där ybernyttiga smörgåsen. Ibland är det gott med en grövre rostmacka också faktiskt! 
 
En av grejerna jag köpte var munkar! Dem låg i frysdisken och viskade mitt namn... Det är av märket "Semper" och dem var faktiskt riktigt goda. Smakade som vanliga munkar! Jag tog lite nutella på, såklart;) Haha så fail, försökte mikra nutellan lite så att jag kunde ringla den snyggt över munkarna men brände den typ så att den blev klumpig... Men lite florsocker löser det mesta ;) Åt dessa till förmiddagsfikat igår hehe. Blev helt dundermätt dock så orkade knappt äta lunch sen. Men som sagt! Supergoda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela