Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Vego-måndag

Publicerad 2017-02-20 14:42:47 i Mat är gött,

Till lunch fick jag slänga ihop lite av det vi hade hemma. Det blev bönpasta med falafel och vitlöksfrästa champinjoner toppade med färsk basilika, olivolja och parmesan. Det var helt okej gott! Har inte alls haft någon matlust idag och tvingade typ i mig det för att jag behövde bränsle. Nu sitter det typ halvvägs upp i halsen efter två timmar och jag har inte så mycket mer ork nu än vad jag hade förut;)
 
Sebbe ska klippa sig idag och då brukar ju vi hänga med. Men just idag känner jag inte för att åka iväg. Dels för att vi brukar äta på Stadt som är så gott men vi gillar inte dem längre... Så nu vet vi inte vart vi ska äta. Och ja... inte haft sug på nåt idag annat än choklad vilket jag INTE ska äta. (Många timmar kvar på detta dygn så kan inte lova nåt). Nej usch idag har jag ingen lust alls. Blåsigt ocg regnigt här i Skövde. Nu silar solen fram liiite mellan molnen men mer än så har jag inte sett idag. Haha DEPPLISA. Men ja ibland får man vara det.

Kommentarer

Postat av: GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Publicerad 2017-02-20 16:43:48

Ser riktigt gott ut! :))

Postat av: lovisa

Publicerad 2017-02-22 13:18:36

åh, ser hur gott ut som helst! snyggt fotat! man borde verkligen köpa på sig ett gäng fina tallrikar, det gör mycket för matfoton.

Svar: Åh tack snälla! Ja det gör mycket för ögat. Inte bara på foto utan för en själv också!! Faktiskt köpt nya skålar från Åhlens nya serie Splash idag hehe. SÅ fina:)
Lisa Jungqvist Larsson - Mat, bak och livets goda!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-22 21:01:46

Vad gott det ser ut! Och verkligen fina tallrikar :)

Svar: Tack! Ja dem uppskattar vi här i familjen:)
Lisa Jungqvist Larsson - Mat, bak och livets goda!

Postat av: Linnea Teälskare

Publicerad 2017-02-23 09:38:25

Det ser riktigt gott ut. När jag inte har matlust brukar jag göra min hemmagjorda nudelsoppa (jag brukar göra den ovo-veg men jag har gjort den hel-vegetarisk flera gånger. Det beror mer på vad man har hemma). Har man verkligen ingen aptit går det nämligen snabbt (så man slipper spendera energi) och det är superlätt att göra nyttigt. Dessutom känns det nog fräscht för att det ska gå ner relativt lätt även utan aptit. :)

Svar: Tack för tipset! Det ska jag testa!:) Jobbigt när man känner så ibland. Man är mitt uppe i allt och sen inser man att "hmm jag har inte ätit lunch än??". Men äta bör man ju!:)
Lisa Jungqvist Larsson - Mat, bak och livets goda!

Postat av: MALIN SUNDIN - MOM TO BE

Publicerad 2017-02-25 08:50:55

åh vad gott et ser ut

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-02-25 08:58:27

Så gott det ser ut!

Postat av: rememberthiis.blogg.se

Publicerad 2017-02-25 10:59:11

Ser jättegott ut :)

Postat av: Erica

Publicerad 2017-02-25 19:24:31

Det där ser ju helt fantastiskt gott ut!

Postat av: maria

Publicerad 2017-02-25 21:35:36

Å mums :D

Postat av: Malin torstensson

Publicerad 2017-02-27 10:45:33

Det såg gott ut 😃

Postat av: Malin torstensson

Publicerad 2017-02-27 10:45:34

Det såg gott ut 😃

Svar: Tack:D
Lisa Jungqvist Larsson - Mat, bak och livets goda!

Postat av: Linnéa - The Hungry Gosling

Publicerad 2017-02-27 13:59:27

Det ser verkligen gott ut :)

Svar: Tack! :)
Lisa Jungqvist Larsson - Mat, bak och livets goda!

Postat av: sanna hyvärinen

Publicerad 2017-02-28 09:53:52

Smakade bara okej? Ser helt underbart ut ju :D

Svar: Haha ja men var liksom inte alls så sugen..
Lisa Jungqvist Larsson - Mat, bak och livets goda!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-02 20:25:27

Recept 😄❤️
http://drommartankarochlivetdaremellan.blogg.se/

Svar: Jättelätt! Koka bönpasta, stek falafel och och stek champinjoner i olivolja och vitlök. Sedan toppade jag med färsk basilika, olivolja och parmesan <3
Lisa Jungqvist Larsson - Mat, bak och livets goda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela