Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

En tapaskväll att komma ihåg

Publicerad 2017-08-05 16:54:14 i Livet, Mat är gött,

Igår bjöd vi in till vad vi tror blev vår sista middag i detta huset. Jag fick feeling och gick all in plockmat. Haha det var så mycket mat att jag inte visste vart jag skulle ta vägen... 

Lite av allt det goda på buffébordet! Fläskkuberna med gurka på bilden över blev en riktig hit! Receptet heter typ "Fläskkuber med vietnamesisk kolasås". Mums!


Sen blev det en massa pata negra, chicken wings, ostar och andra härligheter!

Vår lilla älskling hade feber efter sin vaccination för två veckor sedan men han kämpade på och hade en rolig kväll med sin kusin iallafall ❤️

Vill tipsa om att Ica börjat sälja hamburgerbröd i miniformat som heter "Sliders". Det slutar inte där utan dem har även mini-hamburgebiffar av färsk färs i kyldisken också! 

Minihamburgare ser ju så smarrigt ut men hade aldrig orkat stå och bakat egna bröd. Nej nej detta var den perfekta lösningen! TIPS! 

Avslutar detta inlägg med att säga tack till alla mysiga som var med igår! Så härligt med fredagsmiddag! Nu börjar det fyllas på i barnaskaran! Det blir en massa spring runt matbordet haha. Eller ja, Ted låg snällt och tyst i sin vagn medan dem andra barnen lekte som galningar😉

Alla bilder är tagna av Lars Toll 📸

Tryck på det lilla hjärtat om ni uppskattar dessa inlägg. Så kul när ni gör det❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela