Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Fancy life

Publicerad 2016-01-29 23:04:07 i Bebis, Livet,

Såhär ser typ mina dagar ut haha. Matar lillen cirka var tredje timma och försöker efter det pumpa ur mjölk till nästa måltid. Det är en utmaning att hålla två trattar på tuttarna och en hand med nappen i lillens munn när han blir ledsen kan jag lova! Längsta kvarten i världshistorien.
 
Nu har jag matat honom och han sover, men vaknar nu hör jag, i sin vagga bredvid sängen. Hold on, crying baby...
 
Såååå, tufft att få ihop ett litet inlägg. Sebastian har varit ute och käkat med sina kompisar ikväll men jag och Espen har klarat oss utmärkt. Som tur är kom han i skrivande stund hem och kan byta en kissig blöja. Vår pojk är väldigt känslig för kissig blöja. Bajsig blöja sover han igenom men inte kissblöja. Alltid en timma efter hans måltid så kissar han och börjar skrika. Då är det bara att stiga upp ur sängen igen och byta. Håller med honom. Hade inte heller velat sova i kiss. Tacka gudarna för att man inte är ensamstående förälder och måste ta alla nattpass. Eftersom Sebbe börjar jobba tidigt så tar han det som är vid 00.00-01.00 och så tar jag resten. Att få sova iallafall 3-4 timmar i streck är ren lyx! 
 
Imorgon har vi dock mina föräldrar här som barnvakter! För då ska vi på examensfest för Linnea och det ska bli så himla roligt! Då kommer dem hit i god tid för att vi ska kunna göra oss iordning och gå ut och ta en liten drink ihop jag och Sebastian innan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela