Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

En bättre morgon

Publicerad 2016-01-08 08:34:36 i Bebis, Mat är gött, Text,

Godmorgon hörrni!
 
För en gångs skull fick jag vakna vid en lite mer normal tid på dygnet. 06.15 pussade Sebastian mig hejdå när han skulle åka till jobbet. Hade svårt att somna igår kväll då jag självklart somnade tio minuter in i filmen vi började kolla på, haha. Men känns så sjukt skönt att jag vaknade en mer normal tid. 
 
Detta firades med en galet god smoothie och kokt ägg! I smoothien hade jag vaniljyoghurt, proviva med smak av granatäpple ocb hallon, samt frusta hallon och mango och en mogen banan. Bättre än godis!
 
Idag är det officiellt att jag gått över tiden med bebisen i magen med en dag. Lillen var beräknad igår så vi väntar förväntansfullt för att se vad det är för liten skrutt som kommer ut. Jag har under senare halvan av graviditeten varit väldigt duktig på att dricka mycket vatten. Främst för magens och matsmältningens skull. Och med detta kan det vara så att det hjälpt mig på traven att slippa bristningar. Jag läste att om man dricker mycket vatten så blir huden mer elastisk. Men det senaste har jag varit dålig på att dricka mycket vatten. Klarat mig superbra utan bristningar på min kropp. Min mamma har fött tre barn och fick aldrig bristningar. Ännu bättre tänkte jag! Fram till typ en vecka sedan. Då började det svida under magen och japp, där hade två strimmor uppkommit. Inte så farliga så jag brydde mig inte så mycket. Med med att veckan gått så har det kommit fler och dem gör ONT! Hjälper inte att smörja. Så påt igen. En kanna vatten följer mig vart jag än går. Dem lär ju inte försvinna, dem som jag redan fått. Men kanske slipper fler iallafall. Får väl se dem som kärleksärr i framtiden. Grät lite i spegeln i badrummet igår. But life moves on!
Tips på bra kräm för att slippa bristningar på magen är välkomnat!

Kommentarer

Postat av: mathildaliv.blogg.se

Publicerad 2016-01-08 10:01:20

Smoothien ser så himla god ut!

Svar: Den var verkligen det!! Du måste testa!
Lisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela