Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Morsning korsning!

Publicerad 2015-12-18 10:33:00 i Livet,

Hej hej! Tänkte presentera Mr Lejon som är bebis nya gosedjur (läs mitt nya). Jag tror faktiskt man sover bättre med ett gosedjur haha. Sovit med Mr Lejon och Pelle i några nätter nu. Somnar med dem i famnen och vaknar likadant.
Nu sitter man här igen i sängen och är allmänt sliten och svullen.. (Men hur kan du vara sliten du jobbar ju inte längre?? Du är inte svullen?? Du är gravid!) Åh fan men inte vill man känna sig som en annan person även om man är gravid. Hade en lååång diskussion med min vän Lars som tagit bilder på oss till en julklapp som jag nämnt tidigare. Haha asså bilderna är såå fina men så kommer preggot och bah näääjje på den hade jag dubbelhaka!! "Men Lisa du är ju gravid och nej du har ingen dubbelhaka på den bilden." Öhm jo jag känner min kropp. Jag brukar inte se ut sådär...... Han föreslog att vi tar nya bilder nästa år också så kommer jag må bättre. Vill inte att Sebastians släkt ska kolla på den bilden varje år och säga till min son "Kolla mamma på den bilden här på väggen, då skulle hon snart föda dig. Visst var hon tjock höhöhö". Detta är första gången under min graviditet som jag verkligen känt mig svullen. I ansiktet när jag vaknar på morgonen, om anklarna efter en dag på stan och om fingrarna när jag suttit ner för länge i ett varmt rum. Ja jag är gravid och sånt får man räkna med. Men inte känner man sig bekväm för det. Det är väl inte så konstigt. Släppte till och med ner håret på denna bilden.. Dölja det svullna lite tänkte jag. Mmm lyckades jag tro? Nog om deppiga "tjocka" gravida. En sak jag kan säga iallafall! Jag gar jääävligt snygga ögonbryn eller?? Inte ens fyllt i dem något. Äntligen är Michaela tillbaka som brukar fixa mina ögonbryn. Så grym är hon! Känner sig som en ny person med snygga bryn. Annars var jag hos min fina Agnes igår också och klippte mig lite och fick hårinpackning och blev ompysslad. Kändes välbehvöligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela