Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Soppa som värmer

Publicerad 2014-03-03 10:49:00 i Mat är gött,

Denna soppa är ungefär 4 portioner.
1. Skala potatisen och skär i tärningar. Hacka löken grovt. Fräs potatis, löken och vitlök med rapsoljan i en kastrull. 
2. Smula över grönsaksbuljongen och tillsätt sedan vattnet. Låt koka upp och koka i 5 minuter. Tillsätt broccolin och koka i 5 minuter till. Potatisen ska vara mjuk.
3. Tillsätt sambal oelek och curry.
4. Använd stavmixer för att få en slät soppa.
5. Tillsätt mandelmjölken och grädden.
6. Smaksätt med salt och peppar.
 
Servera med en rostad brödskiva och keso mini!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela