Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Homemade sushi

Publicerad 2018-02-02 08:01:56 i Mat är gött,

Igår kompisar, då gjorde jag och min syster hemmagjord sushi för första gången. Vi gjorde vegetarisk sådan men kom på att jag hade parmaskinka i kylen så vi testade även det. Det var lite sådär hehe. Dem andra var godare faktiskt. Köpte ett sushi kit på ica som blev fyra stycken rullar. I dem varierade vi oss med Philadelphia med smak av grillad paprika samt vitlök. Grönsakerna vi använde var morot, avokado, gurka och groddar. Det blev så gott!! Blev helt gaaaalet mätt dock och mådde skit. Kanske var det där kakpaketet jag tryckte i mig till efterätt haha. Eller? Ja kanske det. Till lunchen såg vi på Atlantis. Så bra film. Älskar tecknat.
 
Jag och Espen var ju även på lite kalasande på kvällen. Han var lite kinkig då han sov dåligt på dagen. Men det gick helt okej. Vi stannade inte så sent och han somnade i bilen snabbt. En annan var ju helt sockerstinn in på sena timmarna inatt. Har haft så svårt att somna det senaste och det ger mig sån ångest. Blir ju liksom ännu svårare att somna när man mår dåigt för att att man inte kan sova haha. Men det ger sig väl. Espen vaknade med Sebbe imorse så det var bara att kliva upp. Kände mig pigg dock så det var härligt at starta morgonen runt 6 istället för 9 ;) Ska slänga lite blommor som vissnat osv strax. Sebbe skulle ta med tulpaner från jobbet igår egentligen men det gled ur minnet om man säger så:) Har jag tur får jag nya ikväll! 
 
- Är du ett fan av sushi också?? Tryck på hjärtat isåfall! <3 -

Kommentarer

Postat av: Emilia Sjödin

Publicerad 2018-02-02 11:13:20

Så mysigt! :)

Svar: Så sjukt mysigt!!:)
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Anna-Maria

Publicerad 2018-02-02 15:22:30

Så gott det ser ut! :) Kul att göra egen sushi. Mysigt att titta på tecknat till lunchen, det är alltid ett säkert kort! :)

Svar: Ja det var faktiskt väldigt roligt! Mankan ju variera sig i oändlighet:) Ja tecknat äger!!!
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-02-02 21:47:51

Nu har ja hittat hit😊Superfin o inspirerande blogg du har! /Helena (Jeniffers granne😉)

Svar: Hej Helena! Välkommen 😁 tack ska du ha!!
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Emelie

Publicerad 2018-02-05 19:53:31

Din syster är bekant.. :) Men kan inte placera henne :)

Ni gjorde iaf superfina sushi! ☺️

Svar: Om det är Emelie F som kommenterade så kan det hänt att hon varit vikarie hos er på förskolan kanske☺️
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela