Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Avokadosmörgås, karaktär och diskret påskpynt

Publicerad 2018-03-20 08:47:00 i Frukost, Livet, Livet,

Godmorgon!
Känner en sådan positivitet idag så det är helt sjukt! Är det solen som skiner så starkt och den blå himlen kanske? Läste lite ur min bok innan Espen vaknade idag. Så bra är den! I boken satt huvudkaraktärerna och åt criossant på ett hotell. Fick sån semesterfeeling att jag satte på ugnen det första jag gjorde nu. Köpte nämligen frysta croissanter igår hehe... 
Men som du kanske ser på bilden så tog förnuftet över tills lsut. Det blev ingen nybakad goding med nutella. Nej det blev en smoothie, avokadosmörgås, ingefärsshot och en kopp kaffe.... Haha... Inte riktigt lika gott när det enda jag kan tänka på är nutella just nu. Haha om inte det är karaktär så vet jag inte vad som är!
Idag ska vi ju till Sahlgrenska jag och Espen. Kommer fördöka åka vid 13 då mötet är 15. Innan det ska jag fota ett samarbete och så vill jag hinna sy lite. Men vi får se vad vi hinner idag helt enkelt. No stress! Ikväll ska Sebbe laga mat då han slutar tidigt. Ser så fram emot att få sätt sig till färdig mat! Oftast jag som lagar då han jobbar sent och ja, jag är ju hemma för detg mesta.
Börjat påskpyssla lite här hemma. Denna fina krans kom jag hem med i söndags när jag var ute och letade som du vet. Tycker om naturnära färger som du nog vet;) Någon annan som börjat påskpyssla? Blir det all in eller påskris med fjädrar som får räcka?
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2018-03-20 10:39:25

Så fina bilder, frullen ser jättegod ut! :)

Svar: Tack snälla Ida!:) Den var supergod!
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Malin

Publicerad 2018-03-20 11:53:14

Känner mig också pepp idag! :)
Måste vara vädret eller nåt. Hoppas du får en grym dag!

Svar: Kul! Så härlig känsla ju?! Ja det är nog så men vi får försöka samla den energin till en molnig dag också:D
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Arianne

Publicerad 2018-03-20 15:42:18

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att frukosten ovan ser mycket godare ut än den du beskrev om nutella! :)
Varma och härliga bilder förövrigt.

Hos oss har vi tagit in lite påskris med lite fjädrar än så länge och jag tror inte det blir så mycket mer faktiskt, känner mig ganska nöjd så.

Svar: Ja den var faktiskt väldigt smarrig! Var sådär craving-sugen på croissant bara haha!
Vad fint! Vi också änsålänge:) Har lite tulpaner och köpt någon enstaka hare som är lite diskret! Får nog räcka;)
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: emilia

Publicerad 2018-03-22 19:40:45

Vad har du på mer än avocado? fetaost? Å peppar? Ser grymt krämigt gott ut

Svar: Jag har bara smörat smörgåsen med Philadelphia och sedan lagt på mosad avokado samt dragit några varv med pepparkvarnen som du förutsåg! Inte så mycket nytänk på den😅 hade tur med en riktigt fin avokado! Älskar egentligen vanligt örtsalt på men det var slut....
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela