Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Happy clappy monday!

Publicerad 2017-10-16 09:08:00 i Livet, Mat är gött,

Godmorgon och vi välkomnar denna blåsiga underbara måndag! 
 
Vet ni vad?? Sebastian gick till jobbet imorse. Tjohoo! Nu kanske vi kan få lite vanliga rutiner igen. Först och främst ska jag ta tag i vad jag stoppar i mig igen. Veckan som var har inte Sebbe haft någon matlust så det har inte blivit så många kulinariska middagar direkt. Mycket hämtmat. Igår åt jag sushi och en halv form blåbärspaj typ haha. Så ja, nu ska det bli hemlagat och inte lika mycket sötsaker. Gjorde en så god asiatisk gryta på en massa grönsaker, kokosmjölk och kyckling förra veckan. Den blev riktigt god och det är ju så enkelt! Så lite sådant får det bli i veckan tror jag. Är det någon som kör typ "matsedel" på veckorna? Så man slipper handla varje dag och stå och vela vad man ska äta. Själva tanken är det riktigt bra. MEN vi är typiska sådana som liksom vill ha det vi är sugna på i stunden... Kanske kan bestämma iallafall tre maträtter! Det är veckans mål! Ska handla idag till tre maträtter varav en av dem ska vara en helt ny med mycket grönsaker och mindre kött! DEAL!
Är ni duktiga på att äta fräscht på vardagar? 
Lite tillbakablickar på härlig mat vi ätit det senaste! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela