Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Pannkakor från muurikkan

Publicerad 2017-05-05 09:10:00 i Livet, Mat är gött, Sötsaker,

Igår stekte Sebastian pannkakor utomhus på muurikkan. Satan vad gott det blev! Efter att ha sovit dåligt natten innan pga urinvägsinfektion så ville jag ha pannkakor med extra allt. Dvs nutella, glass, sylt, grädde och en massa god frukt. Det hann bli liiite kallt i uterummet men inte såpass kallt att vi inte kunde sitta där med barnen.
 
Vad har vi på schemat idag då? Jag är dunderförkyld och äter antibiotika så vi kör samma tema idag som vi gjort hela veckan, vi chillar! Ikväll ska vi äta lite plockmat. Och med plockmat menas att jag och Sebastian är sugna på olika saker haha. Han ska ha chicken wings med pommes och jag ska ha bruschetta och parma;) Så jag ska handla till detta. Denna morgon har jag även rensat lite i en låda som vi slängt en massa skit i köket. Ska hitta lite fina lådor att ställa i garderoben med batterier och pysselgrejer osv. Tydligen ska Lagerhaus i Skövde lägga ner så får väl passa på att köpa lådor nu! Espen ska även få lite shorts till semsetern och sommaren. Svårt med storlekarna. Han har haft 86 länge nu men vill att han ska kunna ha sina sommarkläder hela sommaren. Kanske kan köpa hem både 86 och 92 och lämna tillbaka det som inte passar. Ja, det kör vi på!
 
Annars går tvättmaskinen varm här hemma. Tänker att jag tvättar undan för att slippa tvätta på några dagar men nästa dag är korgen full igen. Livet i barnfamilj antar jag!
 
Hoppas du får en fin fredag!

Kommentarer

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Publicerad 2017-05-05 09:17:26

Åh vad fint, ser gott ut dessutom. Ha en fin fredag du med

Svar: Tack ska du ha! Ja det var så smarrigt! Ibland behöver man det lilla extra eller hur;) Tack snälla du<3
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Rebecka%20Lindstr%F6m

Publicerad 2017-05-05 10:19:26

Det ser så inspirerande ut, skulle kunna sitta vid det där mysiga bordet i timmar!!! Och pannkakor måste ju vara världens bästa mat :D

Svar: Men vad glad jag blir, tack❤️ vi har som vana att duka fint osv vid varje måltid. Då blir det alltid mysigt och kul att äta! Ja det är ju galet gott😍
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela