Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Tisdagspasta, lite födelsedagsfirande och ananasdessert

Publicerad 2017-03-29 09:24:01 i Livet, Mat är gött, Sötsaker,

Igår blev vi bjudna på carbonara hos Jennifer och Bekim. Elton fyllde år i helgen också men var då hos sin mamma så vi gav honom ett paket igår istället. Har även ett paket att hämta ut på posten till honom och tur är väl det eftersom vi hade köpt en present som han redan fått:( Men men så blir det ibland! 
 
Jennifer gjorde en jättegod ananasdessert där hon stekte ananas i smör, lime och råsocker och till det hade man en visp på turkisk yoghurt, creme fraíche och så toppade man med färsk mynta. Det var utomordentligt gott! Och mättsamt.. Dog matkoma-döden efter den då jag såklart, dessertälskaren, tog två gånger...

Kommentarer

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom

Publicerad 2017-03-29 11:12:58

Så gott

Postat av: Emelie

Publicerad 2017-03-29 12:07:24

Galet att Elton (och min Melker) redan är SJU år!!! 🙈🙈🙈 Jag som inte är en dag äldre än när de föddes... ;)

Svar: Ja tiden går så fort! Han var bara en liten plutt när vi träffades fösta gången! Eller hur så är det ju;))
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela