Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Pizza-night

Publicerad 2017-03-30 09:12:00 i Livet,

Haha alltså gårdagens middag... För första gången i mitt liv har jag lagat mat som var helt oätlig! Jag gjorde ju den där fiskrätten, som säkert är jättegod för den som gillar fisk, men den blev en flopp. Jag var sur för att Sebastian såg dem hackade äggen på skärbrädan och säger att jag inte får lägga på det över allt. Jo sa jag det hör ju till rätten. Sagt och gjort, vi tog för oss, vi smakade och till slut säger jag "Du kan säga det..." och Sebastian utbrister "Alltså fyfan jag får kväljningar, det smakar fiskbullar...". Och när till och med jag kan erkänna att det var nasty då är det fan det. Nej usch!! Tråkigt att stått och lagat mat i en timma och så är det inte alls gott haha. Sebastian åkte och köpte pizza istället.
 
Och tro det eller ej!! Espen somnade klockan 19 igår?! Han sov väldigt lite på dagen plus att vi sagt det att det känns inte så bra att vår lille kille brukar lägga sig 21.00. Inte dåligt kanske men man vill få in nån rutin som är lite mer barnanpassad. Hellre då att han kanske sover en gång istället för två på dagen och går och lägger sig för natten tidigare. Så tillbaka till ämnet så kunde vi duka upp vid soffan och se på Sveriges Mästerkock när det faktiskt sände kl 20 och inte på playen dagen efter. Vi började även se på Bonusfamiljen, som är så kul, och hade helt plötsligt så galet mycket tid för bara oss själva haha. Längesen! Sebastian satt i och för sig med ångest över att han träffade Espen i typ 30 minuter. Men så blir det ju tyvärr ibland om man jobbar sent:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela