Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

En supermysig kväll och två misslyckade fondanter

Publicerad 2017-03-25 06:56:18 i Mat är gött, Sötsaker,

Igår var egentligen tanken att Espen skulle sova hos sin farmor och farfar men jag kände att jag skulle sakna honom för mycket så fick sådan ångest att han fick stanna hemma med oss<3 Vi hade tänkt att gå ut och äta romantisk middag typ och få sova ut lite. Men vi kände att vi ville spara ett barnvaktstillfälle till en annan gång och mysa vi tre hemma istället. Och det gjorde vi verkligen. Vi gjorde oxfilé med massa goda grönsaker. Alltså majskolvar?? Så sjukt gott. Vi undrade båda två varför vi inte åt det oftare. Espen förälskade sig i sparris också. Mer mer mer, pekade han hela tiden. Han åt säkert fyra stycken. Och hemmagjorda klyftpotatisar gick också hem. Han somnade så skönt vid 20 och då gjorde vi chokladfondant. Gjorde efter detta recept som jag testat förut men denna gången gick det fan inget bra... Dem släppte inte från formen så det blev pannkaka av allt. Men när vi väl fick ut dem så var dem iallafall goda. Brukar alltid smöra och mjöla enligt ett annat recept men så stod det inget om att mjöla, så ja, jag har lärt mig en läxa till nästa gång.
 
Vi började kolla på den nya serien Farang igår. Vi tyckte den var bra! Hann se två avsnitt innan vi gick och la oss. Precis lagom. Sebbe gick upp 5.30 imorse för att jobba. Då vaknade Espen också så nu har vi ätit frukost, Espen leker med tv-dosan och jag sitter vid matbordet och är sugen på en kopp kaffe. Det är ju även lördag så våra sängkläder ligger i tvättmaskinen redan och sängen väntar på att bli ombäddad med nytvättade härliga lakan. Visste du att man bör tvätta sina sängkläder varje vecka? Speciellt om man har barn eller djur som sover i sin säng. Jag är så jäkla pedant ja så jag tvättar våra sängkläder varje helg;) 

Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2017-03-25 07:08:30

Men så mysigt :D

Svar: Supermysigt!
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela