Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Cheeseburgare och gött häng

Publicerad 2017-06-14 07:58:00 i Livet, Mat är gött,

 

Igår kom Lars, Linnea, Jennifer, Bekim och Leona hem till oss och åt hamburgare! Jättemysigt sådär en tisdagskväll. 

 
Vi gjorde cheeseburgare och det var så gott! Tips på en sjukt god dipp/sås som finns på Butchers Market i Göteborg är en gjord på bacon. Jah försökte efterlikna den så gott jag kunde och tyckte den blev så god! 
 
Det som behövs är 2 dl majonnäs, 2 paket knaperstekt bacon i små bitar, en pressad vitlöksklyfta, 3 msk cheddarost (den smälta på burk typ texmex;) och en massa nymald svartpeppar! Testa! Gott på burgaren men också att dippa pommes i😋
 
Till efterrätt blev det pannacotta med rabarberkompott och bakad vit choklad på👌🏽
 
In och följ mig på min instagram för fler bilder!
 
PS. Tryck på hjärtat om ni gillar denna sortens inlägg!❤️

Kommentarer

Postat av: Sriwanna Salomonsson

Publicerad 2017-06-15 16:42:06

Men jag dör på efterrätten alltså! Gaaaah

Svar: Ja den var fasiken smarrig alltså;)
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-16 10:18:10

Så gott allt ser ut! Jag älskar verkligen grillat. :-)

Svar: Ja vi har försökt grilla så fort det varit bra väder. Verkligen så härligt!!:)
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Hemma Hos Felicia

Publicerad 2017-07-16 12:22:31

verkligen! vilken underbar kväll ni hade! Burgare är oftast godast när man gör dem själva på grillen!! :)

Svar: Ja men det har du så rätt i verkligen!!:) Mm nu blev jag hungrig igen hehe
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Mona

Publicerad 2017-07-16 13:07:37

Herregud ville fin blogg och vilket underbart inlägg, tack för grym inspiration!

Postat av: Anna - Fotograf & Rovfågeltränare

Publicerad 2017-07-16 13:58:34

Allt såg ju underbart gott ut, men efterrätten såg ju fantastiskt god ut! :D

Svar: Tack ska du ha:D Ja testa den! Så himla gott!! Efterrätt kan jag inte motstå hehe.
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: LA WIB

Publicerad 2017-07-16 14:00:07

Så härliga bilder! Älskar viben på din blogg, sjukt snyggt!

Svar: Men shit, tack! Blir så glad av dina ord! DIN är ju riktigt snygg också! Kul när folk kommenterar och det länkar en till asbra bloggar! Kram på dig!
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Meg

Publicerad 2017-07-16 16:24:07

Jisses vilken bra tisdagskväll! Maten ser helt fantastisk ut, nomnomnom!

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2017-07-17 12:04:52

Åh, så gott det ser ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela