Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Att resa med barnvagn

Publicerad 2017-06-10 13:23:47 i Bebis, Lite annat, Materiella ting,

Fick en förfrågan att skriva ett inlägg om hur man flyger med barnvagn. Som jag svarade personen i kommentaren så checkade vi inte in vår vanliga vagn utan köpte en resevagn som viks ihop till ett handbagage☺️ men tänkte att jag kunde väga fördelar med det och hur jag tänkte när vi köpte denna vagn istället för att checka in vår vanliga!

När vi väl bokat vår resa så började jag googla en massa, såklart haha! Och där stod det för och nackdelar och vad man skulle tänka på osv. Jag kände bara att jag pallar inte att vår vagn går sönder när någon annan hanterar den. Ville absolut inte stå utan vagn utomlands då det är räddaren i nöden många gånger. 

Som jag förstått det som så blir man alltid ersatt ifall den skulle gå sönder men kändes som att det inte skulle spela någon roll där och då när vi väl åkt. Dock har ju många hotell och flygplatser vagnar att hyra ut men bekväm som man är så började jag kika på egna alternativ 😉

Först bestämde jag en vanlig paraplyvagn som inte var vansinnigt dyr för att checka in. Men sen tror jag att en tjej kommenterade här pch berättade om Babyzen Yoyo+. Den viks ihop och blir lika stor som ett handbagage. Jag ÄLSKAR denna vagn. Använder den jättemycket här hemma också. Så smidig i affärer och tar ingen plats i bilen. Videon nedanför visar hur smidig den är!

-

På så vis har man själv ansvaret för vad som händer med ens vagn och det tyckte jag var skönt!

Plus och minus med Babyzen yoyo+
+ Den blir galet kompakt
+ Smidig att köra i trånga utrymmen med svängbara hjul
+ Bra att man kan ha som handbagage
+ Superbra att sätta barnet i i väntan på flyg och väskor osv

- Den är ganska dyr, samt att varje lite del som väska, sittdyna, parasoll, myggnät etc kostar extra
- Det är inte så bra dämpning när man kör som med en vanlig vagn. Inte så konstigt kanske. Har ju inte kört andra resevagnar heller men kanske är samma där pga små hjul?
- Går inte så bra att köra i grus
- Att ett handbagage försvinner om man har barn under 2 år. Iallafall med det bolaget vi åkte med då barnet inte har nåt handbagage. Man får packa smart helt enkelt 😉 

Allt som allt är jag supernöjd med denna vagn. Sebastians syster har en likadan som dem också hade med utomlands nu. Båda barna sov jättegott i dessa vagnar. Mest det vi var oroliga för. Att dem inte skulle trivas i den. Men gått superbra!

Ja det var väl lite det jag kunde bidra med och jag hoppas att det var till någon hjälp!☺️

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2017-06-10 16:13:53

Vi har rest med YoYo flera ggr samt checkat in vagn/lånat vagn tidigare - och YoYo vinner varje ggn i de fallen :) finns nog inte paraplysulky som har så bra dämpning som dessa ens :) alla är typ skit på det området.. haha. Mitt personliga minus med yoyo är den lilla varukorgen bara :)

Svar: En riktig vinnare då alltså👍🏽😄
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela