Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Dagen i bilder

Publicerad 2017-07-10 21:04:26 i Gomspalt, Livet,

Espen har ätit smörgås i vagnen då han var otålig i väntan på min sushi. Men när fruktkusen hamnade i hans grepp blev han väldigt nöjd. Som ni kanske ser...

Sen försökte jag äta min sushi men Espen skulle mest peta ner pinnarna i min måltidsdryck.... Men vi löste det ändå!

Efter den fridfulla lunchen där Espen skulle äta både wasabi och doppa sin pasta i soya åkte vi till KSS. Där skulle vi kolla hans rör i öronen. För er som är nya här kan jag ju berätta att vår son föddes med gomspalt i hårda och mjuka gommen. Han opererades när han var 7 månader och då fick han även rör i öronen då han hade vatten bakom trumhinnan. Mknst en operation återstår och vi ska på ett möte i slutet av augusti i Göteborg. Tillbaka till öronen... Det har funkat kanon verkligen! Men nu sa doktorn att ena röret förmodligen hamnat fel och inte fungerar som det ska. Så vi ska få en kallelse för hörseltest om några veckor. Alltså jag kände det att nu börjar Espens sjukhusfoobi... han var så LEDSEN när dem skulle kolla honom i öronen. Helt jävla förkrossad. Usch säger jag bara. Längtar tills han bli lite äldre och förstår att det inte är farligt eller gör ont:( 


Annars gick det bra! Efter det var jag och min bror och slängde en massa delar av köket. Efter Espens nära döden upplevelse på sjukhuset skulle han vara fastklistrad på mig och stortjöt så fort jag ställde ner honom. Kände mig som en så dålig mamma. Men samtidigt hade jag tvingat min bror till Skövde för hjälp och det var tunga saker att bära så vi varvade en ledsen kille med att slänga in grejer i bilen. Pheuw! Imorgon blir det varken sjukhusbesök eller bära möbler. Tur för Espen... 

Efter det blev han jätteglad iallafall och fick se på Andys äventyr i bilen på min mobil lite hehe. Och så har vi haft picknick nu på kvällen som var jättemysigt! Istället för att äta kvällsmackan hemma gick vi alla tre till Bolongerskogen🌸

Ja det var lite om min dag som i det stora hela har varit jättehärlig!

Glöm inte att trycka på det lilla hjärtat om ni tycker om inlägget❤️

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2017-07-11 07:47:31

Stackars liten, obehagligt när andra människor ska pilla på en - fastän de gör det av välvilja... ❤️

Svar: Ja men verkligen:( vi har varit på såå många kontroller sen han föddes men först nu som han fattar mer...
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Anita

Publicerad 2017-07-11 09:30:48

Åh, inte lätt.. <3

Svar: Ne verkligen inte!<3
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela