Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

The mama body - Under reconstruction

Publicerad 2017-02-24 15:57:00 i Gravidhullet,

Igår körde jag ett pass på gymmet. Eller ja jag körde så mycket jag kände för och orkade. Blev lite hetsigt igår då jag skulle vara i Skara och lämna Espen hos sin farmor kl 14. Det hela slutade med att jag och Espen somnade när han skulle ha sin nap i sängen och sov till 13.50?! Haha paniken. Så hejdå lunch. När jag väl kom till gymmet kände jag mig redan uttorkad då jag glömt vattenflaskan, trodde jag men den låg tydligen i väskan. Skit sak samma.
 
Jag började på löpbandet. Gick i några minuter sedan ökade jag och joggade. Kände efter några minuter att fyfaaan vad tråkigt det är att springa... Så jag började gå igen. Men sedan kände jag att ne nu springer vi lite igen. Och så kom jag till slut in i ett flow när jag gick raskt i två minuter och sedan sprang i två minuter. Och så höll det på i cirka 30 minuter. Stolt över mig själv då jag verkligen inte har tålamod att springa egentligen. Men känner ändå att det är bra förbränning och skönt att träna lite kondition. 
 
Jag hittade en instagrammare som heter Whitney Simmons som jag tyckte var sjukt inspirerande. Hennes bio säger "I run on sarcasm+lifting heavy things but you´ll never see me actually running" Haha lite så jag känner. Det enda tunga jag lyfter varje dag är min 1-åring på 11 kilo i och för sig. Hon har bra videos på squats och sånt som jag tycker är väldigt kul att göra. För let´s face it. Min röv existerar inte längre. Det är liksom rygg sedan lår rent ut sagt. Inget fel med det såklart men jag vill ha lite ass liksom. Så ben och rumpa har varit mitt fokus när jag tränat. Det och armar. 
 
Jag körde typ detta pass med henne! Och min rumpa och mina låt brände! Men det var roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela