Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Pestotäckt torskfilé

Publicerad 2017-02-28 10:10:00 i Mat är gött,

Som ni vet så är ju inte vi några fisk-älskare. Men vi har börjat lite långsamt med torskfilé. Nu körde jag lite på frihand och inte enligt recept men alla i familjen tyckte det blev jättegott och det blev jag glad för! Espen åt som en lite galning. Ärtorna var nog roligast! Snabbt, gott och enkelt!
 
Du behöver:
En färsk/tinad torskfilé per person
1/2 burk pesto
Olivolja
Salt och peppar
Ingredienser till potatismos
Valfria grönsaker (vi fräste morötter och kokade ärtor)
 
  1. Sätt ugnen på 225 grader celcius.
  2. Skala potatis och börja koka den.
  3. Blanda ut peston med någon matsked olivolja. Smörj pesto i botten av en ugnssäker form.
  4. Lägg på filéerna. Salta och peppra dem en aning.
  5. Pensla på pesto efter smak på fisken.
  6. Skiva lök och lägg runt fisken.
  7. In i ugnen i 20 minuter. 
  8. När det är 10 minuter kvar på fisken kan du göra moset.
  9. Pling! Nu är fisken klar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela