Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Tove Frank

Publicerad 2017-12-02 10:25:56 i Materiella ting, Vårt hem,

Igår shoppade jag och Espen julpynt men sprang även in i dessa fina bilder som jag tänkte hänga upp på ett stålnät i gästrummet nån dag! Så fina tycker jag! Riktigt bra med ett sånt nät då man slipper spika upp en massa bilder utan kan byta lite då och då med klämmor:)
 
Annars då?? Espen blev precis hämtad av sin farfar som ville leka idag;) Jag ska slänga i mig min kopp kaffe och en bit nougat fudge från Sivans (det är ju lördag). Sedan ska jag hitta mer julpynt för Sebbe tycker att det är lite glest hemma haha. Vaknade även upp med förkylningen from hell... SÅ sjukt tjock i halsen. Men hoppas det lägger sig till imorgon. Vi ska ju faktiskt på ett mysigt dop då!
 
Och igår då mina vänner, då händer nåt jag aldrig kunde tro skulle hända mig. Jag parkerar utanför Bellas Blommor som jag brukar när jag ska springa in där lite snabbt. Man får INTE stå där och jag vet det efter tre böter på tusen spänn.... Men tänkte att jag chansar nu när Espen är med och jag bara skulle springa och hämta en grej i en affär. På väg tillbaka möter jag en parkeringsvakt. Helv*te. "Vilket håll kommer du ifrån?" Frågar jag honom. "Från Sand" säger han och nedåt gatan. Där min bil står. Då frågar han vilken som är min när han ser mig kånkandes på en 2-åring och påsar. Den svarta där borta, pekar jag. Och då händer det omöjliga! "Vi är ju inte omöjliga vet du." Och så tar han fram sin lilla apparat och tar bort min bil?!?! Och säger att jag kan riva den gula remsan när jag kommer till bilen. Och INTE parkera där mer. Hur nice och så snällt?! Han fick en kram och ett god jul. Shit, blev verkligen tårögd när jag gick därifrån haha. SÅ SNÄLL! Sparade 1000 kronor liksom. Hade varit tråkigt nu med alla jäkla julklappar och pynt osv. Sebbe kan bli irriterad att jag ska börja snacka med folk lite här och var men igår var jag evigt tacksam att jag är en sådan person. Hade lika gärna kunnat se honom, sucka tungt och svära inombords och gå och betala den där jäkla boten. Men nej! Inte jag haha!

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2017-12-02 16:26:33

Shit va härligt!! :)

Svar: Ja helt sjukt!
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Josefine

Publicerad 2017-12-02 18:18:16

men gud så fina bilder!!

Svar: Ja men eller hur 😍
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela