Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Mitt i julstöket

Publicerad 2017-12-22 12:32:29 i Livet,

(null)

(null)

(null)
Happy friday allihopa!

Julafton snart så önskar alla en god jul även om dessa tider är mer eller mindre jobbig för många. Jag är glad över att jag inte behöver servera nån middag liksom. Så mycket arbete bakom allt och är så tacksam över min och Sebbes föräldrar (läs mammor) som orkar fixa och dona för att vi ska få en härlig jul. 

Tycker vi alla ska skänka en extra tanke på dem som är utsatta på olika sätt. Dem som inte har ett hem, mat i magen, någon att fira med och andra saker vi tar för givet. Även om man kanske inte kan skänka pengar eller liknande kan ett leende till en främling betyda hur mycket som helst. Ta hand om varandra ❤️ Blir väldigt blödig ofta, men just kring jul kan jag samtidigt som jag vet att det inte är konstigt att man ger varandra julklappar, känna att det är så onödigt. Dem flesta av oss har allt och lite till medans vissa inte har nåt. Nu kanske nån tänker att "oj vad allvarlig du blev nu då. Så kan man ju tänka om allt". Men då säger jag till den att Ja någon måste ju göra det! Det är aldrig en tävling om vem som är mest duktig med att skänka pengar eller kläder. Man ska göra det för att det gör skillnad och skänker behövande kärlek, värme och ett tryggt liv. Och alla kan göra skillnad. Ett matpaket med filt och rent vatten i en månad kostar 103kr hos Röda Korset tex men ett leende är också gratis ❤️


Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2017-12-22 15:55:28

Julen sätter verkligen allt i perspektiv när man börjar tänka hur bra man verkligen har det.

Svar: Det gör ju verkligen det. Viktigt att stanna upp och inse det:)
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Agnes

Publicerad 2017-12-27 12:01:33

Älskade fina Lisa med det största hjärtat jag vet. Blir rörd av dina kloka ord här på jobbet!
Puss

Svar: Finaste Agnes ❤️
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela