Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Nektarinsallad

Publicerad 2017-08-01 07:38:33 i Mat är gött,

Godmorgon! 
 
Måste bara tipsa om denna fräscha sommarsallad som jag kom över på pinterest häromdagen. Den fick hamna på matbordet igår och var uppskattad av både mig och maken! 
Det du behöver är:
3 st gemsallad
4 nektariner
10 st småtomater i olika färger
1 kruka basilika
1 paket halloumi alternativt fetaost eller buffelmozzarella
10 st skivor pata negra alternativt valfri lufttorkad skinka
Salt & nymald svartpeppar
Olivolja
 
Bryt salladen och lägg i en skål. Skiva nektarinerna och strö över salladen. Halvera tomaterna och strö över det andra. Riv basilikabladen över blandningen. Strö sedan ut den luftorkade skinkan. (PS för er som bor i Skövde eller nära så rekommenderar jag er att gå till butik Läckerbiten. Hon har den godaste "pata negran" jag smakat!) Smaksätt med salt, peppar och lite olivolja. Stek sedan halloumin och servera den till salladen. Gillar man inte halloumi så funkar det även med mozzarella eller fetaost:) Jag gjorde även vitlöksbröd på levain. Så smarrigt!
 
Originalreceptet finns här!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: NORRSKEN EMMA

Publicerad 2017-08-01 07:54:26

gu vad smarrigt gott!! =)

/Lillemmish

Svar: Ja den måste du testa😍
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Elin

Publicerad 2017-08-01 12:17:04

Men så gott! Riktigt fina bilder.

Svar: Ja mums! Tack<3
Lisa Jungqvist Larsson

Postat av: Felicia Holmgren

Publicerad 2017-08-01 13:27:08

Låter väldigt gott :)

Svar: Det var det👌🏽
Lisa Jungqvist Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela