Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Mammas kolasås

Publicerad 2017-08-07 16:20:00 i Sötsaker,

I fredags åt vi jordgubbar med glass och hemmagjord chokladkolasås. Jag skulle ljuga om jag sa att det finns en godare sås att göra! Nu ska jag avslöja detta gudomliga recept till er mina vänner. Receptet har jag fått av min fina mamma som gör världens godaste mat!
 
Ingredienser
75 g smör
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 dl ljus sirap
1 dl grädde
 
Smält först smöret. Sedan häller du alla andra ingredienser och kokar samman. Låt puttra under uppsikt till den tjocknat något. Serveras varm med glass med valfri topping!
 
Och förresten!! Vad tycks om våra nya linneservetter? Tycker ju att grönt är så fint och dem vita servetterna vi har sedan innan har fått en och annan fläck som inte vill gå bort. (Vem köper ens vita servetter?) Jo jag hehe. Men är iallafall så nöjd med dessa! Miljövänligt och smart att kunna tvätta sina servetter än att köpa nya i papper hela tiden! 
 
Tryck på hjärtat om ni gillar inlägget<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela