Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Söndag=mysfrukost

Publicerad 2016-01-31 11:26:21 i Livet,

Godmorgon vänner!
 
Jag sov lääänge idag och Sebastian väckte mig med baconfrukost. Fasiken vad gott det är!! Lillplutten får ligga i sin vagga bredvid oss och sova så vi har koll på honom.
Är fortfarande så himla trött men vi ska ut på långpromenad och kolla in vårt hus och få massa frisk luft. Det började ju snöa igår såklart när jag tog kjol på mig... Frös så mycket. Men ska man vara fin får man lida pin eller? Men idag ser vädret strålande ut och det ska bli kul att testa vagnen ordentligt! Har bara gått på stan lite änsålänge. 
 
Gårdagen var så himla lyckad! Examensfesten var supertrevlig, dock tackade vi för oss lite tidigare än alla andra då vi kände att vi behövde komma hem till denna lilla goding. När vi väl kom hem gallskrek han. Alltså gallskrek så att han darrade i rösten. Gjorde så ont i mitt mammahjärta. Han hade sovit gott nästan hela kvällen med min mamma, pappa och lillasyster. Men fick kanske lite magknip eller saknade mami och papi lite kanske? Sebastian tog honom på bröstet i sängen en stund och då lugnade han ner sig. Vi trodde vi skulle få en jobbig natt men han matades och somnade som en stock och sov i 4 1/2 timma innan jag skulle upp och mata honom. Han var lika lätt att natta sen igen. Vi har börjat mata honom med 50/50 bröstmjölk och ersättning. Kan vara ersättningen som spökar lite i magen kanske. Men överlag så går det jättebra med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela