Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Lista inför 2016

Publicerad 2016-01-06 06:56:00 i Livet, Text,

Beskriv 2016 med tre ord.
Haha shit känns som att vara tillbaka i skolan när man ska skriva tre saker om sig själv. Men kärlek, förväntan och harmoni blir mina ord. Är bortskämd med så mycket kärlek i mitt liv från min fina sambo, familj och vänner. Låter superklyschigt men i år är målet att kunna betala tillbaka all den kärlek! 
Är himla förväntansfull inför framtiden överlag. Föda barn, flytta till hus och fundera på vad mer jag vill göra i framtiden.
Harmoni - dem senaste 9 månaderna har jag känt ett inre lugn. Eller tror jag iallafall... Känner mig väldigt lugn när jag tänker tillbaka. Inför det nya året vill jag utveckla detta lugnet och utmana nya stressiga situationer. Tex att skaffa barn. Nytt för mig. Vill bli en kick-ass-morsa så det skriker om det!


Vad kommer bli det bästa med 2016?
Hehe säger det igen. FÖDA BARN! (kommer säkert få en mardrömsförlossning bara för att jag skriver detta) Ne men få ett litet knyte att hålla om och pussa som vi väntat på så länge nu. Att få se mannen man älskar hålla vårt gemensamma barn för första gången. Att stötta varandra genom en förlossning känns så sjukt coolt på nåt sätt. 
Det ska bli kul att få en ny slags vardag och stöta på nya utmaningar. Jag ser fram emot att se hur min kropp reagerar efter en förlossning. Hur stor "skada" som sker för att sedan planera hur jag ska komma tillbaka genom kost och träning. Ser fram emot att kunna ta en rejäl powerwalk utan att det gör ont i ljumskar mm. Har gått upp 20 kilo?!(inget jag skriver med stolthet) under denna graviditeten. Inte konstigt att kroppen blir onormalt belastad och att det knakar och gör ont på vissa ställen. Ändå är jag lyckligt lottad att jag mått så bra som jag gjort!
 1.En blöt helg i Stockholm med min kärlek. Var ovetandes gravid här i typ vecka 5. // 2. La upp en bild på instagram om att Eltons skor var så söta. En kompis fick då ett meddelande från en annan kompis som frågade "Är Lisa med barn??!!" Jag bara skrattade och sa nehedu det är jag inte! (Trots att vi försökte). Men ack så fel jag hade! Var gravid i vecka 4.


Vilka resor vill du göra under 2016?
En solsemester hade suttit gött nu! Kanske i höst om vi vågar oss iväg. Annars har jag det senaste fått feeling till att utforska Sverige i sommar. Har typ alltid hatat att åka omkring i tråkiga Sverige som barn. Kanske är dem moderliga hormonerna som sätt sprätt i mitt huvud. Ta en vecka på Gotland, åka längs med den skånska kusten. Glida runt och fika och bada hela dagarna. Bara vara helt enkelt. 
I somras på Ibiza. Så himla bra resa. Riktigt rolig ö. "Tråkigt" att det var så helvetes varmt att vi inte kunde åka på utfklykter bara. Vi satsade på god mat och massa bad istället! Vi ska ta revansch på detta ställe! Haha kul att vi båda tyckte att det syntes att jag var gravid här. Sebbe la upp den på insta och sa "Den som vet vet;))" Har jag den kroppen i sommar är jag fan lyckligt lottad haha. 
 
Vad kommer du spendera mest pengar på under 2016?
Vår bebis, inredning och god mat.


Vad ska du tänka på under 2016?
Att vara mer ekonomisk nu när jag ska få föräldrapenning. Man lär sig att leva efter sin inkomst men nu blir det lite andra bullar. Med tanke på att vi köpt hus kommer det bli ganska mycket utgifter för lån och allt som hör därtill. Men det ska nog gå bra och att vi kan leva gott ändå! Ser fram emot att vara hemma och laga mycket mat och baka gott osv. Ska lära mig att göra hemmagjord barnmat också! Kul ju! Så man vet vad man stoppar i sin lilla bebis. 
Under 2016 ska jag/vi tänka på att inte gro in oss hemma för att vi har en bebis. Vill inte bli en förälder som inte kan hitta på saker bara för att man fått barn. Ska vi ut och äta på restaurang så är det inte konstigare än så att bebisen får hänga med och gosa med våra vänner. Sen är det väl en annan femma om man VILL vara hemma och gosa. Kommer vi också vilja såklart. Men vill motbevisa att livet faktiskt inte slutar bara för att man skaffar barn. 
 Det dyraste klädesplagget vi köpt till bebis. Kunde inte låta bli... ///Vår fina spjälsäng från IKEA.


Finns det något speciellt du vill göra annorlunda under 2016?
Vara mer hälsosam hehe. Typiskt svar. Ne men har väl haft inställningen "Jag är preggo, jag får fan äta vad jag vill!". Sen har jag inte haft några direkta cravings eller ätit onyttigare än vanligt vilket jag är tacksam för. (hmm vart kommer då 20 kilon ifrån då?? Förhoppningsvis vatten hehe) Men sen måste jag börja motionera mer än vad jag kunnat göra de senaste månaderna. Vill orka med vardagen och känna mig fräsch innifrån och ut! Köra en cleanse kanske??


Vad ser du inte fram emot med 2016?
Att vara mer hälsosam... Ne men jag tycker det är svårt att komm in i nya rutiner. Det som känns jobbigast är att jag inte vet hur det kommer bli framöver. Hur mycket tid man kommer ha över. Kanske får ett barn med kolik som skriker tre månader i sttreck. Vem vet? Så vill inte lova mig själv för mycket heller. 

Kommer 2016 bli ett bra år?
Jag och Sebastian kysste in det nya året leendes med meningen "Detta kommer bli det bästa året i våra liv". Tror verkligen det. Är så lycklig. Trots sömnbrist de senaste dagarna... 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela