Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

God fortsättning!

Publicerad 2016-01-04 12:36:58 i Livet, Text,

Min nyårsafton var himla lugn, mysig och väldigt, väldigt trevlig! Vi firade på Knistad Herrgård utanför Skövde. Hade ju då exakt 7 dagar till beräknad födsel så vi kände väl att det var skönt att vara nära hemma. Vi skålade välkomna med bubbel och ostron (nej tack till ostron för min del). Hade inte ätit det även om jag inte var preggo haha. Sedan väntades 4-rätters med massa gott. Vi firade med Sebastians familj och respektive. Kul att Bekims lilla Elton var med. Redigaste ungen i världen tror jag! Annars skrämde jag en stackars gubbe när jag kom in i ett av rummen. "Oj ursäkta sa jag!" "Oj vad det glittrar" sa han. Åååkaaj.. Alla andra var svartklädda men jag ville pimpa magen med lite glitter hehe. Köpte klänningen på glitter för typ 400 spänn på Cubus. Ville inte lägga för mycket pengar på nåt jag kanske inte skulle ha igen. Väldigt fin var den men såååå dålig kvalité. Haha paljetterna fastnade i varandra hela tiden mellan tuttarna och armen så det är svarta fläckar där det fatas paljetter och det var spår av paljetter på hela herrgården innan jag hade åkt hem. Mått himla bra det sista nu. Känner mig pigg och får mycket kommentarer för det. Inte många som gissar på att vi nu bara har 3 dagar kvar till bebisen är beräknad. Jag är "för" pigg och magen för liten haha. Men känns därför som att vi kommer gå över tiden ganska mycket. Men man går lite på helspänn ändå. Vaknade kl 01.00 inatt och kunde inte sova så jag gick upp och åt lite frukt och myste framför en serie på tv:n. Sebastians klocka skulle ringa 02.45 till jobbet så jag kröp ner igen några minuter innan det för vet att han inte gillar att vakna ensam min sötepöt. Åkte med honom till jobbet en sväng och hämtade lite frukt och grönt. Stekte pannkakor som jag åt med ananaskeso och blåbär. Men som du kanske förstår så var jag lite trött sen så somnade om till kl 10. Men vaknade av att jag hade ont i magen. Tänkte inte mer på det. Men fick ondare. Så jag gick på toa och behövde tydligen bajsa haha. Det var den bebisen det! Varje liten kramp som kommer stannar man upp och känner efter. Himla spännande! Sebastian svarar alltid med "Är det dags?!" när jag ringer honom på dagarna. Neeeeeee svarar jag då och frågar typ vad han är sugen på för middag. Men tänk snart när jag kanske ringer och säger att det ÄR dags. Hihi längtar. Alltså det är så pirrigt!!! Usch ne nu blev jag nervösbajsenödig igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela