Lisa J Larsson - Mat, bak och livets goda

Picklad rödlök - Texmex style

Publicerad 2016-04-30 09:41:00 i Mat är gött,

Denna var verkligen så himla god! Gjorde ett långkok på högrev som jag kryddade med en BBQ-rub samt tillsatte lite spiskummin och annat smått och gott. Serverades med massa goda grönsaker på tortillabröd och lite olika såser.
 
Recept 1 burk (4 personer)
2 rödlökar
2 dl vitvinsvinäger
1/2 dl strösocker
1 msk salt
1 lagerblad
1/2-1 färsk chili, tex habanero
 
Skiva löken tunt. Blanda övriga ingredienser och koka upp. Lägg i löken och sjud i 30 sekunder. Låt kallna. Häll över i en snygg burk med chilin. Låt stå i kylskåpet 6-8 timmar tills löken långsamt ändrar färg från rödvit till vackert ljusrosa. Håller ett par dagar i kylskåpet. 
 
Recept är taget från boken "Texmex från grunden" av Jonas Cramby
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min lilla bloggis! Mitt namn är Lisa Jungqvist Larsson. Bor i Skövde med min man och son. Mitt liv består av goda middagar, familjeliv och en och annan blombukett! Vi ska snart flytta från vårt fina hus för nya äventyr någon annanstans. Häng med vettja! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela